Wat werd er beslist voor de mobiliteit?
Net als de andere wijken in het project 'Vilvoorde is van jou' werd er een actieplan mobiliteit opgemaakt voor Far-West.
Voetgangers
We bekijken met de wegbeheerder (Vlaamse overheid) of we de oversteekplaats ter hoogte van de Beethovenstraat kunnen verbeteren om de bushalte en de voetgangersverbinding tussen het oostelijk deel van Far-West en Asiat Park veiliger te maken.
Op het kruispunt van de Beethovenstraat met de Abeelstraten worden twee extra zebrapaden aangebracht. De voorrangsregeling op dit kruispunt wordt aangepast. Voortaan moet elke tak van de Abeelstraat voorrang verlenen aan de Beethovenstraat.
Fietsstraten
Far-West krijgt één lange fietsstraat die de scholen in de wijk verbindt. De fietsstraat begint aan de Rooseveltlaan (Franklin) en volgt de Groenstraat. In het noorden splitst de fietsstraat zich. Eén tak gaat verder naar de Gevaertstraat (met nieuw fietspad) en de Hendrik I-lei. De andere tak volgt de Groenstraat om uit te komen bij het Schoewever (richting Houtem).
Uitbreiding zone 30
De zone 30 wordt uitgebreid met de Buyssestraat, Elsschotstraat, Willemsstraat (deel tussen Zenne en Hendrik I-lei), Radiatorenstraat, Kerkhofstraat en de Abeelstraat (deel tussen Zenne en Hendrik I-lei). De poorten tot de zone 30 worden aangeduid met wegmarkeringen (rode vlakken) en binnen de zone 30 worden herhalingsmarkeringen aangebracht. Daarnaast worden er ook rijbaankussens geplaatst in de Olmstraat ter hoogte van huisnummer 134 en in de Sobrystraat (Lode) ter hoogte van de toegangen tot het Duchépark.
Parkeerplaatsen
- Nieuwe parkeervakken: Er worden parkeervakken aangeduid op de Tinelstraat, Sobrystraat en het Duchéhof.
- Olmstraat: De niet-conforme schuine parkeerplaatsen in de Olmstraat (huisnummers 144-170) worden vervangen door brede parkeerstroken van 2,5 meter breed.