Om de verwerking van uw dossier zo vlot mogelijk te laten verlopen, vragen wij om de nodige documenten over te maken aan burgerzaken@vilvoorde.be. De dienst Burgerzaken zal contact met u opnemen. |
Als u naar het buitenland verhuist, moet u dit melden aan uw gemeente.
Voorwaarden
U verhuist effectief naar het buitenland.
Procedure
Als u naar het buitenland verhuist, moet u dit melden bij de dienst Burgerzaken van uw gemeente. U doet dit ten laatste de dag voor uw vertrek naar het buitenland.
- De aangifte kan gebeuren door een meerderjarige of door de referentiepersoon (gezinshoofd) van het gezin.
- Als de adreswijziging voor het hele gezin geldt, volstaat het dat één van de meerderjarige leden van het gezin de aangifte doet.
- Als een minderjarige naar het buitenland verhuist, moet iemand die het ouderlijke gezag uitoefent hem bij de aangifte bijstaan.
Na de aangifte ontvangt u een document waarmee u zich op het gemeentehuis, de ambassade of het consulaat van de nieuwe woonplaats moet aanbieden.
Als u nog documenten of identiteitsbewijzen nodig hebt die moeten afgedrukt of aangemaakt worden, moet u deze eerst aanvragen, vóór u zich uitschrijft.
Hoe bezorgen
U kunt de adreswijziging via e-mail bezorgen aan de dienst Burgerzaken.
U dient in uw mail volgende gegevens te noteren:
- wie naar het buitenland zal verhuizen,
- het adres in het buitenland.
Als bijlage neem je de identiteitsdocumenten van elk lid van het gezin boven de 12 jaar op.